LINTE ȘI NĂUT

 

LINTE ȘI NĂUT ATIFCO

 

LINTEA: Foarte iubită de vegetarieni datorită faptului că este bogată în proteine şi săracă în grăsimi. Este o legumă uşor de digerat, bogată în vitaminele A, C, E, K şi cele din grupul B (B1, B2, B3, B5, B6 şi B9), minerale, fibre, carbohidraţi, acizi graşi Omega 3 şi Omega 6 şi aminoacizi, apără şi fortifică organismul, mai ales în cazul instalării afecţiunilor cardiovasculare. Este bogată în fibre astfel că normalizează nivelul de colesterol din sânge, încetineşte asimilarea glucozei din alimente şi combate constipaţia. Lintea este o sursă excelentă de minerale, dintre care menţionăm fosforul, fierul, zincul şi magneziul. Este unul dintre cele mai bune alimente ce trebuie să facă parte din meniul unei femei însărcinate sau a unei mămici care alăptează.

NĂUTUL: Este foarte apreciat în India şi în ţările musulmane,  în Italia (în special Sicilia) şi Spania. În Europa, această leguminoasă a devenit apreciată datorită deschiderii europenilor către experienţele culinare exotice şi ca alternativă la proteinele din carne. Pe lângă conţinutul de proteine vegetale, minerale, cum ar fi potasiu, magneziu, fosfor, calciu, seleniu sau de oligoelemente (oxid de fibre), năutul are în structura sa fibre insolubile, extrem de benefice pentru combaterea constipaţiei şi pentru controlul poftei de mâncare, producând rapid senzaţia de saturaţie.